• Terapia pedagogiczna

      • Dla rodziców

      • Ja, rodzic jestem odpowiedzialny za sukcesy swojego dziecka i je wspieram, dlatego: 

        • Najpierw zauważam jego starania w osiągnięciu celu i doceniam jego pracę, a dopiero później jej efekt - nawet ten najmniejszy; 

        • Pozytywnie wzmacniam swoje dziecko, dodając mu wiary we własne możliwości; 

        • Wyrabiam odpowiednie podejście do obowiązków szkolnych - nie nakładam ich ponad jego możliwości, ale i nie wyręczam; 

        • Dbam o systematyczność pracy, gdyż zdaję sobie sprawę, że długie przerwy w zajęciach lub ćwiczeniach mogą powodować regres; 

        • Motywuję swoje dziecko oraz adekwatnie je nagradzam; 

        • Interesuję się rozwojem dziecka, wiem co w jego zachowaniu lub funkcjonowaniu uległo poprawie, a nad czym musi jeszcze pracować; 

        • Utrzymuję stały kontakt z nauczycielami i specjalistami; 

        • Pomagam dziecku w organizacji planu dnia i czasu wolnego tak, aby przeznaczało jego odpowiednią ilość na naukę i odpoczynek; 

        • Jestem konsekwentny i przestrzegam ustalonych zasad, tego samego wymagam od swojego dziecka; 

        • Dbam o stałość aktywności dziecka - przyzwyczajam do wykonywania zadań domowych o podobnym czasie i w tym samym miejscu; 

        • Zapewniam mu odpowiednio przygotowane otoczenie - w czasie i miejscu pracy mojego dziecka dbam o to, by nie było rozpraszane - ograniczam bodźce słuchowe i wzrokowe (uprzątnięte biurko, przygotowanie potrzebnych przyborów, ciche otoczenie); 

        • Gdy widzę zmęczenie lub spadek zainteresowania wykonywaniem zadania, przerywam je i organizuję chwilę przerwy, krótką zabawę ruchową czy dydaktyczną lub chwilę rozmowy; 

        • Dbam o odpowiedni stopień aktywności fizycznej swojego dziecka; 

        • Wiem, że każdy z nas jest inny, dlatego nie porównuję swojego dziecka z jego rówieśnikami lub rodzeństwem; 

        • W sposób umiarkowany umożliwiam dziecku współdecydowanie w procesie uczenia się tak, aby wzięło częściową odpowiedzialność za siebie i mogło dokonać oceny swojej pracy; 

        • Słucham własnego dziecka i staram się je zrozumieć, jego potrzeby, możliwości i ograniczenia – jestem życzliwym towarzyszem w jego trudach i kłopotach; 

        • Wierzę w swoje dziecko - więc go nie wyręczam! 

    • Kontakty

        • Nazwa szkoły
        • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Edwarda hr. Raczyńskiego
        • Telefon
        • 61 810 77 26
        • Adres szkoły
        • Pocztowa 30
          62-052 Komorniki
          Poland
        • Dyrektor
        • Barbara Koralewska Idzikowska
        • Wicedyrektorzy
        • Karolina Cicha
          Piotr Duda
        • Administrator www
        • Anita Chmielewska
          achmielewska@sp2k.pl
        • Administrator Librusa
        • Adrian Przyborski
          aprzyborski@sp2k.pl
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Librus Synergia